häradssparbankens sparbössedag

16.10.2014 20:36

På denna sparbössedag var min ansiktsmålning bara en av många aktiviteter. Man kunde leta skatter, fiska i fiskedamm, prata med en hockymaskot, äta våfflor och mycket mer. Jag hann inte ens bygga upp mina färger innan jag hade en grupp barn runt mig som ville bli målade. Det var nästan som att slåss mot en hydra - för varje barn jag målade klart stod två nya och väntade. Jag hade några korta pauser inom vilka jag försökte göra min egen ansiktsmålning, men den blev långt ifrån klar. Tack vare min pappas hjälp fick jag denna gång tag i några bilder över evenemanget. Förutom att fotorafera bytte pappa också vatten och tvättadde penslar och svampar. Det mest omtyckta motivet denna dag var en rosa fjäril över hela ansiktet. Just stora fjärilar är inte min specialité, men barnen såg nöjda ut, och det är ju det viktigaste.