Kubb SM

09.08.2014 22:51

Idag 9/8 2014 ansiktsmålade jag på kubbSM som anordnades på åkrahällskolans friidrottsplats av Korpen Nybro. Bortsett från tävlande lag och min ansiktsmålning fanns även hästskokastning, lotter, fiskedamm, ponyridning och ett stånd med framförallt AloeVera produkter. 

Till skillnad från många andra evenemang där det ofta är nästan bara barn som vill bli målade var det idag några tuffa män med skägg och tatueringar som tog initiativ. De andra lagen var sedan tvungna att också låta sig målas för att inte verka sämre/fegare än dessa tuffa män (speakern hade dessutomm skrikit ut att om någon speciell skulle måla sig så lovade ett annat lag att göra likadant, vilket de inte visste förrän speakern sa det). Så även att få ansiktsmålningar blev en liten tävling. När dagen var slut var det en hel del ofrivilliga och halvt frivilliga människor med målningar som alla försökte överträffa de andra. Mina 3 personliga favoriter var 

  1. en kubbklubb med medelålders män som alla hade skägg (jag tror också tatueringar) och lät mig måla skägget rosa + ett misslyckat försök med den norska flaggan. (Är dålig på flaggor och blandade ihop ordningen på färgerna - vit bakgrund, rött kors och blått runt det röda korset)
  2. Jens från cafét 20-elvan som ville ha sin logga i pannan (reklam både för honom och mig)
  3. 2 unga män som ville ha varsitt motiv (den ena en tiger och den andra en indian) men som också ville ha ögon på ögonlocken (liknande de som Jack Sparrow från pirates of the carribean har i en av filmerna)
Det var också två trevliga tjejer som hjälpte mig med att vakta mina saker när jag skulle byta vatten och gav mig sällskap. Eftersom jag hade en del dötid och de var väldigt intresserade fick de också testa att själva måla två bilder var. 
 
Fast de jag hade mest besök av under dagen var getingar. Jag är tacksam att de var fredliga och mest nyfikna itsället för aggressiva