nyinvigning mönsterås ica

11.10.2014 21:55

Vid nyinvigningen av Ica supermarket Algots i mönsterås var det många intryck som mötte mig. Efter lite problem att hitta dit (de har en ny lokal på en annan plats) blev jag varmt välkommen av personalen som var mycket hjälpsamma. Även denna gång var ett gäng från handbollsklubben där och hjälpte mig, vilket jag är väldigt tacksam för eftersom ansiktsmålningen var mycket omtyckt när den första väl vågade låta sig målas. Tyvärr han jag inte ens ta bilder. 

Ännu en possitiv sak med handbollsklubbens hjälp var att jag fick ny inspiration och lösningar på olika problem av deras krativitet och påhittighet. Jag fick också frågan om jag kan tänka mig att ge grundkurser i ansiktsmålning, vilket jag gärna försöker, men jag kan inte garantera för något eftersom jag inte har ngon erfarenhet av att lära ut det jag kan. 

Inte helt överaskande var det mest omtyckta motivet en tiger. Andra kattdjur så som vanliga katter och lejon var också omtyckta. En av personerna som lät sig målas var en äldre dam som länge har velat få en ansiktsmålning men aldrig har fått det. Av hennes reaktion att döma blev hon mycket nöjd med katten som målades på hennes ansikte.

Det fanns även andra barnaktiviteter än ansiktsmålning. En Chikitadam behövde barnens hjälp att räkna bananer, Tigern Tony gick runt och pratade och underhöll barnen, de fick smaka på frukt och med lite tur och skicklighet kunde man vinna godis i fiskedammen. 

 

Det var mycket trevligt att måla på icaaffären